Vilkår
Innledning
Vilkår og betalingsbetingelser gjelder for kjøp av tjenester fra Lev Sterkt.
Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven. Disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen. Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For en bedre forståelse av disse salgsbetingelsene, se Forbrukertilsynets veileder.
Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så lenge det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
Partene
Selger er Kevin Frøystad, Lev Sterkt, organisasjonsnummer: 985 351481, og betegnes i det følgende som selger. Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper. Lev Sterkt - Kevin Frøystad, Risaberg Terrasse 31, 4056 Tananger. Epost: post@kevinfroystad.no, tlf: 45612390.
Pris
Den oppgitte prisen for varen og tjenesten er prisen kjøper skal betale. Pris er inkl. MVA.
Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren gjennom vipps, epost eller via nettside. Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
Avtalens varighet
Avtalen gjelder gjennomføring av forhåndsbetalt kurs. Deltaker får tilsendt kursinformasjon straks betaling er gjennomført (minimum første avdrag).
Betaling
Betaling skjer via Vipps, nettside eller tilsendt faktura.
Levering
Levering er skjedd når kjøperen, eller kjøpers representant, har blitt sendt tilganger til kurset.
Angrerett/angrefrist
Lev Sterkt tilbyr ikke angrerett på digitale produkter. Angreretten på digitale produkter bortfaller ved påbegynt nedlasting og strømming av digitale tjenester. Har man foretatt et dobbelt kjøp, vil man få refundert kjøpet. Ved å godkjenne kjøps- og brukervilkårene i forbindelse med kjøp godkjenner kunder dette. Ifølge Forbrukerrådet bortfaller angreretten på digitale produkter ved påbegynt nedlasting og strømming av digitale tjenester, også selv om dette ikke fullføres i sin helhet. Når et produkt er lastet ned, er dette etter loven levert. Ved kjøp av fysiske kurs er påmelding bindende.
Forsinkelse og manglende levering – kjøpernes rettigheter og frist for å melde krav
Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren. Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).
Oppfyllelse
Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse. Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.
Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist.
Hvis det foreligger en mangel må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
Personopplysninger
Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle. Kjøper har rett til innsyn i egne personopplysninger og kan kreve disse slettet. Informasjon om hvordan klage på behandlingen av egne personopplysninger finnes på www.datatilsynet.no.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Personvern:
Det er eier og daglig leder av Lev Sterkt som er ansvarlig for behandlingen av personopplysningene.
Når du bruker nettsiden til Lev Sterkt, eller påmelding til webinar, legger du igjen dataspor, og sender eventuelt inn informasjon om deg selv. Les gjennom informasjonen nedenfor for å forstå hvordan disse dataene brukes i Lev Sterkt, og hvorfor de samles inn.
Informasjon som samles inn
Skjema
Kommentarer
Sletting av data
Har du spørsmål, kan du når som helst ta kontakt med oss på post@kevinfroystad.no.